מאמרים  »  טיפים נוספים  »  איך להסתדר עם עמיתיכם לעבודה

איך להסתדר עם עמיתיכם לעבודה

הדבר החשוב ביותר במקום עבודה הוא יחסי העבודה. לא תמיד קל להסתדר עם האנשים שעובדים איתכם, ולמעשה ריבים בתוך העבודה הם נפוצים מאוד. הבעיה היא שיחסים עכורים בתוך מקום העבודה גורמים להרבה סבל, מרמור, ולתפקוד לקוי של המעורבים. בואו ונראה כיצד תוכלו לשמור על יחסים תקינים עם עמיתיכם לעבודה.

אמצו גישה של הימנעות מריבים

מדובר בעיקרון קשה מאוד ליישום, ועיקרון שעשוי אפילו להוביל לקצת ביקורת עליכם, אבל זהו הפיתרון הטוב ביותר שתוכלו ליישם על מנת להסתדר עם עמיתיכם לעבודה. לעולם אל תריבו איתם. לעולם אל תרימו את הקול, אל תשתמשו בשפה לא יפה, אל תתעצבנו ואל תטרקו דלתות. תמיד תחשבו שהתוצאות של מעשים כאלה יהיו הרבה יותר שליליות לטווח הארוך, ונסו לאמץ לעצמכם שם של אנשים קרי רוח, רגועים ונעימים. בטווח הארוך זה בהחלט ישתלם לכם.

היו מנומסים

הדבר השני שחשוב מאוד להקפיד עליו הוא להיות מנומסים ונעימים לכולם. גם למנקה, גם לעובדים הפשוטים, וגם לבוסים שלכם. תחייכו אל כולם, היו קורקטיים מאוד אליהם, השתמשו בתודה, סליחה, בבקשה, על לא דבר, וכדומה, ונסו תמיד לשמור על יחסים נעימים. אנשים רבים יעריכו את זה ויחזירו לכם באותו מטבע.

אל תרכלו

נכון, זה גם יהיה קשה מאוד ליישום, אבל חשוב מאוד שתימנעו מרכילויות ומאמירת דברים רעים על אנשים מאחורי גבם. בסופו של דבר זה יגיע אליהם, ואז היחסים ביניכם יתקלקלו. רכילות היא כמו כדור שלג, שמתחיל בקטן ולבסוף הורס כל חלקה טובה. הימנעו ממנה ככל האפשר, גם כאשר זה ממש נחוץ או ברור לכם. אם מרכלים איתכם, אמרו שאינכם מעוניינים לשמוע ולא נעים לכם לשמוע את זה.


לרשימת חברות המלאה לחץ כאן